Avui a Catalunya festejem Sant Jordi

Prima di dedicarmi al post per Punta del Este è d'obbligo un lieto intermezzo dedicato alla Diada di Sant Jordi, una delle feste catalane più caratteristiche in assoluto. Va ben oltre a una festa degli innamorati : le strade sono intasate di bancarelle dove vendono rose e libri. Mi sento sempre molto catalana, ma oggi in particolare non resisto alla tentazione di scrivervi in catalano, errori annessi.

Estimats amics, avui festejem Sant Jordi, i evidentment no només a Catalunya: hi ha moltes persones que com jo no vam néixer-hi, però des de llunyà festejem igualment, encara que amb imatges de roses, o sigui d'una manera molt virtual. 
Encara no he tingut la possibilitat de viure la diada de Sant Jordi en el lloc ideal... quin lloc més perfecte dels carrers de Barcelona? Però ja sé que un dia hi seré, i els meus ulls, orgullosos, veuran les senyeres, roses i llibres, i una vegada més em deixaré seduir per un sentiment molt fort, el catalanisme més autèntics.

Us deixo una imatge que pot representar mol bé l'ànima d'aquesta festa catalana. Una festa de tots, perque com diu l'himne del Barça "tant se val d'on venim..." ja que "una bandera ens agermana". I encara que no vaig descubrir l'importancia d'aquesta festa  per en Josep mateix, al menys no de manera directa, si no més bé pels meus amics de Catalunya... no conec una manera millor de desitjar-vos una fantàstica diada de Sant Jordi que amb la veu d'en Josep.

Avui es celebren els sentiments i l'amor, i una peça que canta l'amor que m'encanta, que em fa vibrar, encara que no sigui catalana, és la següent. Fins i tot sembla que en Josep la va cantar als seus darrers concerts a Mèxic i Uruguay.


FELIÇ
SANT 
JORDI 
A 
TOTHOM 
I
MOLTES 
FELICITATS 
ALS 
JORDIS
!!



Comments